15-12-2012 Het lasersnij werk is compleet.
Nu kunnen we de fusee stukken af maken.
13-1-2013 Fusee stukken zijn gemonteerd,
en aanstaande weekend gaan we verder met de tussenassen.
1-2-2013 Maar eens weer verder met de aandrijflijn. pff
12-2-2013 Als alles volgens plan gaat, word volgende week de motor weer opgestart.
Dit gaan we doen bij Henry Wilmink, daar staat de motor op de proefstand.
3-3-2013 Zoals altijd alles later is, staat inderdaad dinsdag de motor klaar om te testen.
Ondertussen ben ik druk bezig om de nieuwe fusee stukken te bedenken en de positie van het stuurhuis.
12-3-2013 De nieuwe fuseestukken worden nu gesneden, en de plaats en lengte van het stuurhuis is bepaald.
(er blijft weinig over van het stuurhuis als je lange draagarmen hebt)
Spruitstuk is ook gereed (met dank aan Uitslag metaal Vriezenveen)
Wij zijn nu ook druk bezig met de motor, het gaat de goede kant op, maar helaas injectoren weer te klein.
3-4-2013 Het probleem met de te kleine injectoren is opgelost, de fusseestukken zitten aan de auto, en het stuurhuis zit bijna op z,n plaats.
De nieuwe brandstoftank is in de maak, en het testen van de motor laat niet lang meer op zich wachten.
Het is martelen, maar er is vooruitgang.
7-6-2013 We hebben de eerste test gereden op eerste pinksterdag in ruttenbrock (DE) .
We hadden hadden de draf er gelijk al in zitten en een mooie strijd met Gerbert Paus in zijn Justy for fun.
kortom: het is (was) geweldig rijden met een mr2 4x4 turbo.
En de tweede pinksterdag zijn we gaan rijden in Ruurlo.
daar zijn we tegen een probleem met de voorwiel ophanging aan gelopen met een harde crash tot gevolg in de eerste manche.
Gelukkig ben ik er zelf redelijk goed van af gekomen, en de auto wat minder.
Maar nu zijn we druk aan het bouwen met de nieuwe auto, en hopen daar wat langer plezier van te hebben.
En we hopen er in Terwolde weer bij te zijn met onze nieuwe auto.
30-6 -2013 We zijn weer druk bezig met het opbouwen van de auto.
We kunnen morgen de auto weer ophalen van de spuiter, wederom komt de nieuwe auto weer in de Castrol kleuren aan de baan.
10-7-2013 De nieuwe auto staat nu bij garage Stadman in Annen om hem uit te lijnen.
En dan zijn we klaar om naar Terwolde te gaan.
En ik ben ook super blij en trots dat wij met ons team dit allemaal voor elkaar hebben gekregen.
Dikke duim omhoog voor het hele team.
Nu kunnen we de fusee stukken af maken.
13-1-2013 Fusee stukken zijn gemonteerd,
en aanstaande weekend gaan we verder met de tussenassen.
1-2-2013 Maar eens weer verder met de aandrijflijn. pff
12-2-2013 Als alles volgens plan gaat, word volgende week de motor weer opgestart.
Dit gaan we doen bij Henry Wilmink, daar staat de motor op de proefstand.
3-3-2013 Zoals altijd alles later is, staat inderdaad dinsdag de motor klaar om te testen.
Ondertussen ben ik druk bezig om de nieuwe fusee stukken te bedenken en de positie van het stuurhuis.
12-3-2013 De nieuwe fuseestukken worden nu gesneden, en de plaats en lengte van het stuurhuis is bepaald.
(er blijft weinig over van het stuurhuis als je lange draagarmen hebt)
Spruitstuk is ook gereed (met dank aan Uitslag metaal Vriezenveen)
Wij zijn nu ook druk bezig met de motor, het gaat de goede kant op, maar helaas injectoren weer te klein.
3-4-2013 Het probleem met de te kleine injectoren is opgelost, de fusseestukken zitten aan de auto, en het stuurhuis zit bijna op z,n plaats.
De nieuwe brandstoftank is in de maak, en het testen van de motor laat niet lang meer op zich wachten.
Het is martelen, maar er is vooruitgang.
7-6-2013 We hebben de eerste test gereden op eerste pinksterdag in ruttenbrock (DE) .
We hadden hadden de draf er gelijk al in zitten en een mooie strijd met Gerbert Paus in zijn Justy for fun.
kortom: het is (was) geweldig rijden met een mr2 4x4 turbo.
En de tweede pinksterdag zijn we gaan rijden in Ruurlo.
daar zijn we tegen een probleem met de voorwiel ophanging aan gelopen met een harde crash tot gevolg in de eerste manche.
Gelukkig ben ik er zelf redelijk goed van af gekomen, en de auto wat minder.
Maar nu zijn we druk aan het bouwen met de nieuwe auto, en hopen daar wat langer plezier van te hebben.
En we hopen er in Terwolde weer bij te zijn met onze nieuwe auto.
30-6 -2013 We zijn weer druk bezig met het opbouwen van de auto.
We kunnen morgen de auto weer ophalen van de spuiter, wederom komt de nieuwe auto weer in de Castrol kleuren aan de baan.
10-7-2013 De nieuwe auto staat nu bij garage Stadman in Annen om hem uit te lijnen.
En dan zijn we klaar om naar Terwolde te gaan.
En ik ben ook super blij en trots dat wij met ons team dit allemaal voor elkaar hebben gekregen.
Dikke duim omhoog voor het hele team.